2015. már 23.

Milánói makaróni

írta: agglegenyakonyhaban
Milánói makaróni

Valamit gyorsan szögezzünk le az elején: olyan, hogy gyors milánói nem létezik. A milánóinak pont az a lényege, hogy lassú  tűzön, szépen lassan főzünk. De hát andere Länder, andere Sitten, ahogy a művelt orosz mondaná, vagyis mindenkimásképp csinálja.

Az én verzióm hozzávalói:

  • 0,5 kg darálthús (és sertést kaptam, de lehet marha is)
  • 1 nagy fej vöröshagma
  • 5-6 szép nagy fej gomba
  • egy doboz paradicsompüré
  • egy kevés olívaolaj
  • egy gerezd fokhagyma
  • fűszerek (só, bors, szerecsendió, majoranna, bazsalikom, illetve ami otthon van)

A főzés nem igényel túl nagy előkészítést. A vöröshagymát és a gombát tisztítsuk meg, bontsuk ki a darálthúst, készítsünk kézközelbe mindent.

Én szoktam egy kicsit csalni. Ugyanis a hagymát nem kockázom, hanem szépen lereszelem, és így dobom rá a serpenyőben felhevített olívaolajra. Szépen összepárolom, csak egy kis borsot és sót adok hozzá. Amikor már szépen megpárolódott a hagyma (sajnos ez egy kis idő, mert most nem pirítjuk, hanem pároljuk a hagymát) mehet rá a hús, és jó alaposan összeforgatjuk. Annyi vízzel öntjük fel, hogy éppen ellepje, és lassú tűzön hagyjuk párolódni-főni. Ekkor adjunk hozzá egy gerezd összeroppantott fokhagymát és egy babérlevelet.

Amikor elfőtte a levét, öntsük fel még vízzel, ezt három-négy alkalommal megtehetjük. De ha nincs időn ilyen sokáig főzni, a második elfőlés után adjuk hozzá a paradicsompürét. Fűszerezzük kedvünk szerint, és elárulom az én titkomat: egy kiskanál cukrot adok a mártáshoz, így nagyon jól ki fognak jönni az ízek. A gombát is ilyenkor adjuk hozzá, mert nem kell neki sok idő, hogy megfőljön.

Közben tegyük fel főni a tésztát, én egy jó minőségű, Máltán fillérekért vásárolt makarónitésztát választottam. Amikor elkészült a tészta, a leve nekünk nagy kincs. Egy merőkanálnyit adjuk a mártásunkhoz, mert a tésztából kifőtt keményítő fantasztikusan be fogja sűríteni a mártást.

Ha elkészült minden,a tésztát forgassuk össze a szósszal és tálaljuk. A tetejére én egy indokolatlan mennyiségű reszelt sajtot helyeztem el, fotózás után.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

főzés makaróni milánói