2015. már 23.

Gomba krémleves

írta: agglegenyakonyhaban
Gomba krémleves

Az előző milánói receptemből kimaradt egy kis gomba. Mit kicsi, a 25 dkg-ból 5 db-ot használtam el, szóval egy jó 20 dkg megmaradt. Ezt használtam fel egy igazán fantasztikus gomba krémleves elkészítéséhez. Bevallom, életemben először csináltam krémlevest és nagyon finom lett.

Nos, nézzük mi kell hozzá:

  • gomba, gomba és gomba, ha több fajta, az még jobb, én egy fajtából csináltam
  • só, bors
  • egy kis fehérbor (opcionális, nálam most elmaradt, mert kifelejtettem :))
  • 1 főzőtejszín (mivel vasárnap találtam ki, és nem volt nyitva bolt, ezért lisztből és tejből készítettem habarást
  • egy kevés vaj

Egy nagy lábosban feltettem egy kevés vajat olvadni, majd az alaposan megpucolt, megmosott, lecsepegtetett és felszeletelt gombát rádobtam pirítani. Nagyon fontos, hogy ekkor még nem szabad a gombát megsózni, mert pirítani szeretnénk, és a só hatására csak levet ereszt.

Amikor a gomba szépen lepirult, akkor kell egy 1,5-2 dl bort hozzáadni, amit én elfelejtettem, és egy kicsit rotyogtatni, hogy az alkohol elpárologjon belőle. Ha ez megtörtént, akkor lehet sózni, borsozni és felönteni annyi vízzel, hogy kellemesen ellepje. Legjobb, ha víz helyett zöldségalaplevet használunk, de ha az nincs kéznél, jó a víz is.

Ha a gomba puhára főtt, besűrítjük tejszínnel. Ha úgy jártok, mint én, hogy nincs otthon tejszín, 4-5 evőkanál tej és fél-1 evőkanál lisztet csomómentesre elkeverve fantasztikus habarást készíthetünk, ezzel sűrítve a levesünket a megfelelő állagúra. Hagyhatjuk kicsit levesebbre is, mert az egészet beleöntjük egy turmixgépbe, vagy egy botmixerrel pépesítjük, és szépen be fog sűrűsödni.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok!

Szólj hozzá

leves gomba krémleves