2015. már 25.

Paprikáskrumpli - kicsit másként

írta: agglegenyakonyhaban
Paprikáskrumpli - kicsit másként

Amint ígértem egy jóféle paprikáskrumpli receptet hoztam ma nektek. Tegnap este készítettem el vacsorára, és ma azt hoztam magammal ebédre. Egy falat nem maradt belőle. Attól jóféle, hogy igazán jóféle hazai füstölt oldalassal készül. Nézzük is a hozzávalókat:

  • egy jó nagy fej vöröshagyma, vagy kettő közepes apróra kockázva
  • egy szép nagy adag füstölt oldalas (opcionálisan kolbász, virsli, főzőkolbász, krinolin, ki mit szeret)
  • egy kevés disznózsír (igen, igen, ezt a kaját még véletlenül sem olívaolajjal készítjük)
  • fűszerek (só, bors, pirospaprika, majoranna)
  • krumpli, gondolatformán :)

Először is csinálunk egy frankó pörköltalapot. Az olvasztott zsíron megpirítjuk a hagymát, borsozzuk (sót ne adjunk még hozzá, ha füstölt oldalassal készítjük, mert az oldalas maga is sós, és könnyebb pótolni, mint kivenni belőle:) ) Amikor a hagyma szépen megpirult, húzzuk le a  tűzről, egy teáskanálnyi pirospaprikával ízesítjük, kavarjuk el, majd öntsük fel mintegy 1,5 liter vízzel, adjuk hozzá a faltokra aprított oldalast, egy babérlevelet és félig lefedve főzzük.

Közben a burgonyát pucoljuk meg, kockázzuk fel, mossuk meg, és ha a hús már majdnem megfőtt (puha, de még nem válik le a csontról) adjuk hozzá, fedő nélkül főzzük. Ekkor mehetnek bele az egyéb fűszerek, én csak majorannát adtam még hozzá. Kóstoljuk meg a levét, és ha nem elég sós, segítsünk rajta. Ha túl sós, adjunk még hozzá vizet :)

Amikor a burgonya is megfőtt, lehet tálalni, és egy nagy szelet friss kenyérrel már fogyaszthatjuk is.

Egészségetekre! :)

Szólj hozzá

főzés főétel pincepörkölt paprikáskrumpli