2016. okt 16.

Csirkehús leves és tejfölös csirke

írta: Agglegeny83
Csirkehús leves és tejfölös csirke

Avagy pucoljuk ki a fagyasztót, mert költözöm

 

Költözöm. Benéztem a fagyasztóba, mit kellene elpusztítani, hogy ne kelljen átcipelni a másik lakásba. Kezembe akadt két csomag. Drága édesanyám, Isten tartsa meg jó szokását, mindig bevásárol csirkecombból, ha akciós. Nekem is. Sőt, elő is készíti és ki is porciózza nekem. Általában egész combot vesz farrésszel. Leveszi a farrészt. Egy csomag. Felsőcomb, egy csomag. Alsócomb, még egy csomag. Hát ebből akadt a kezembe kettő. 1 csomag farrész és 1 csomag felsőcomb.

Nem sokáig tanakodtam, hogy mi legyen az ebéd, de előtte el kellett szaladnom a boltba. Ezek kellenek hozzá:

Húsleves:

  • csirkefarrész (vagy bármilyen csirkehús)
  • leveszöldségek
  • bors
  • viz
  • levestészta

A lehető legnagyobb fazekamat vettem elő, megtöltöttem vízzel, beleszórtam a húst, leveszöldséget meg a fűszereket és magára hagytam egy jó órácskára. Megvártam, míg egyszer felforr, aztán levettem takarékra. Időnként lehaboztam a levest, csakhogy szép színé legyen. (Ezt még gyakorolnom kell.)

Amikor úgy gondoltam, hogy most már jó (a hús elvált a csonttól) leszűrtem a levest, a levet újra felforraltam és levestésztával befőztem. Ezzel kész is vagyok. A főtt hússal és a zöldségekkel tálaltam.

Tejfölös csirke:

  • csirkecomb
  • liszt
  • étolaj
  • víz
  • bors
  • pirospaprika
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • tejföl

A csirkecombokat lisztben megforgattam, előtte azonban olajat hevítettem egy lábasban. A lisztes csirkecombokat hirtelen meg pirítottam, majd egy kistányérra félretettem. A visszamaradt olajban hagymát pirítottam, dobtam mellé egy fokhagymát. Lehúztam a tűzről, két nagy kávéskanál pirospaprikát dobtam rá és jól elkevertem. Egy pohár hideg vízzel felöntöttem, visszatette a tűzre, beletettem a combokat és annyi vízzel öntöttem fel, hogy épp ellepje. Amikor elkezdett forrni, takarékra kapcsoltam, időként megrázogattam a lábast, hogy ne égjen le.

Amikor a hús elkezd leválni a csontról egy edényben egy nagy kanál lisztet egy kis pohár tejföllel és egy kevés tejjel simára kevertem, adtam hozzá a csirke szaftjából (hőkiegyenlítés!!!) és beleöntöttem, ettől szépen besűrűsödött. Köretnek nokedlit szaggattam. (Kicsit híg lett a nokedli tésztája, de ízre finom volt.)

14694618_10211103808929879_433017075_n.jpg

14620131_10211103847730849_1804909922_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Igen, tudom, meg kell tanulnom kaját fotózni :P )

Mindenkinek jó étvágyat kívánok!

Szólj hozzá

leves csirkecomb főétel