2015. feb 15.

Tészta sajtszósszal

írta: agglegenyakonyhaban
Tészta sajtszósszal

Ehhez a recepthez nincs képem. Tegnap csináltam, és el is fogyott. Az elején ódzkodtam a besamel mártástól, de rá kellett jönnöm, hogy könnyebb, mint gondoltam.

Mint az előző receptben említettem, vendégeim vannak a hétvégén, szintén valami olyat szerettem volna elkészíteni, ami egyszerű, de kiadós. És mint kiderült, ez a recept tökéletes, hogy eltüntessem a hűtőszerkényben lévő maradékokat.

Nos, ezekből dolgoztam:

  • fél liter tej
  • 5 dkg vaj
  • egy nagy evőkanál liszt
  • némi házi szalonna a hűtőszerkény aljából
  • megmarad macisajt
  • megmaradt ömlesztett sajt
  • megmaradt körözöttkrém
  • a konyhaszekrényben talált tészta (na, jó, ezt nem ott találtam, mert tudatosan vásároltam Máltán, de ez egy másik sztori)

Nos, elkészíteni kb annyi idő, mint ezt leírni.

Először is tegyük fel a vizet a tésztának. Ha forr, mehet bele a tészta, és főzzük készre.

A sajtmártás alapja egy besamel. Ezt mindenki tud készíteni. :) Én egy kicsit megbolondítottam, még pedig úgy, hogy egy nagy serpenyőbe felkockázott szalonnát pirítottam, majd hozzáadtam a vajat. Ha a két zsiradék jól elkeveredett (vigyázzunk, ne égessük oda a vajat, mert keserű lesz a mártás) beletettem egy nagy kanál lisztet.Egy habverővel jól elkevertem, majd nagyon kis adagokban elkezdtem hozzáadni a tejet. Mindig csak egy kicsit adtam hozzá, és jól elkevertem. Közben a lángot alacsonyabbra lehet venni, mert a lisztnek nem szabad megpirulnia. Egészen addig folytattam, amíg kellemesen sűrű mártást nem kaptam, és ekkor adtam hozzá a különböző sajtokat és a körözöttkrémet, valamint a tészta főzővizéből 2-3 evőkanálnyit. (A tésztából kifőtt keményítő nagyon jól besűríti a mártásunkat) Ezeket jól elkevertem. Ekkor kóstoltam meg, adtam hozzá egy csipet sót, egy kevés őrölt feketeborsot.

Menet közben elkészült a tészta, leszűrtem, hozzáadtam a mártáshoz, jól elvertem, és már tálaltam is.

Reszelt sajttal, évszaktól függően snidlinggel tálalhatjuk.

Ígérem, ha legközelebb elkészítem, lefotozóm és feltöltöm :)

Szólj hozzá