2015. sze 20.

"Mini" kakaóscsiga

írta: Agglegeny83
"Mini" kakaóscsiga

Tényleg mini, készülj fel. És nagyon egyszerű, szóval sokat nem is kell készülni. Előregyártott levelestésztából készül, szóval még a tészta összeállításával sem kell vesződni. Igazi vendégváró édesség. (Bár én még egy vendégemet sem vártam vele :))

Hozzávalók

  • levelestészta, tökéletes a bolti
  • kakaó
  • cukor
  • egy kevés olvasztott vaj

Először is engedjük fel a levelestésztát. Ne tedd mikróba, szobahőmérsékleten engedd fel és lehetőleg egy konhyaruhába csavarva. Így nem lesz tiszta víz a konyhapultod.

Amíg szépen felenged a levelestészta, készítsük elő a tölteléket. Én cukros kakaóval szoktam megtölteni, 1 egységni kakaóhoz két egységnyi cukrot szoktam keverni.

Ha videós blog lennénk, most lenne a vágás, és a felirat, hogy 1 órával később. :)

A tészta kiolvadt, nyújtsuk ki tetszőleges vastagságúra. Ha nagyon vékonyra nyújtod, sok apró csigád lesz, ha kicsit vastagabbra, akkor kevesebb, de nagyobb. Én szoktam játszni a méretekkel, így egy sütésnél több méretű csiga is készül, így mindenki akkorát vesz, amekkorát szeretne.

A kinyújtott tésztát kenjük meg olvasztott vajjal. Ne hagyjuk ki ezt a lépést, mert különben a kakaó ki fog potyogni a feltekert csigákból, nem lesz ami a tésztához ragassza.

Ha megvagyunk, tekerjük fel a hosszabbik felétől indulva, majd szeljük olyan vastagra, amilyen vastag csigákat szeretnénk.

Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe pakolva, 150 fokra előmelegített sütőben mintegy 10-15 perc alatt készre sütjük. Figyeljünk, hogy ne süssük túl, mert a kakaó keserű lesz.

Egy pohár tejjel (ha szeretném, én azzal innám, de a kakaó is kiváló hozzá) akár reggelire is kiváló finomság.

Jó étvágyat mindenkinek!

 

csiga.jpg csiga2.jpg
Szólj hozzá

mini sütés vendégváró kakaóscsiga