2015. feb 15.

Császármorzsa

írta: agglegenyakonyhaban
Császármorzsa

Ma valahogy valami édességet ettem volna, és mivel vendégeim is vannak, olyan ételre gondoltam, amiből sokat lehet elkészíteni. Mivel ihletet kaptam a Street Kitchen császármorzsa receptjéből, elkészítettem a sajátomat. 

Nézzük a hozzávalókat:

10 evőkanál búzadara

4 evőkanál finomliszt

6 evőkanál cukor

egy kevés vaj

2,5 dl tej

4 db tojás szétválasztva

csipet só

A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük, a tejet közben megmelegítjük. A tojásokat szétválasztjuk, sárgája megy a száraz hozzávalókhoz, a fehérjét egy csipet sóval kőkemény habbá verjük egy robotgép segítségével. (A bátrabbak kézzel is verhetik, nekem nem volt hozzá türelmem :))

Amíg a fehérje keményedik a száraz hozzávalókat elkeverjük a tojássárgájával és a közben megmelegedett tejjel. Mikor a hab is elég kemény, óvatosan hozzáforgatjuk a masszánkhoz.

Egy serpenyőben vajat olvasztunk, és annyi masszát teszünk bele, hogy kényelmesen elférjen, Mikor az alja már kvázi megsült, vagy megfordítjuk, vagy csak keverünk egyet rajta. Ne ijedj meg, hogy milyen ronda, úgyis morzsás lesz. :)

Mikor már nincs lágy rész addig keverjük,míg szép morzsás nem lesz, (Tudjátok, úgy nézzen ki, mint a császármorzsa) A kész morzsát én egy külön tálba öntögettem

A fenti serpenyős műveletet addig végezzük, amíg el nem fogy a masszánk.

Baracklekvárral tálaljuk.

Nekem a fenti hozzávalókból annyi lett,hogy valószínűleg még hétfőn is tudok magammal vinni a munkahelyre.:)

Több helyen olvasható receptek szerint a tejet vaníliás cukorral lehet ízesíteni, valamint a masszába kerülhet aszalt szilva, aszalt meggy, mazsola, stb. Illetve bele lehet reszelni egy citrom héját. Mivel nekem ezek nem voltak itthon, nélküle készítettem el, de ti bátran kísérletezzetek.

Szólj hozzá

édesség császármorzsa