2015. dec 31.

Sajtos-tejfölös pogácsa

írta: Agglegeny83
Sajtos-tejfölös pogácsa

Még egy kis szilveszer

Mit csinál az ember gyereke szilveszter reggel, ébredés után? Felhívja drága édesanyját. Én is így tettem, és addig-addig mondta anyukám, hogy ő mit süt, amíg én is kedvet kaptam hozzá. Nem mondom, hogy ez a világ leggyorsabb tésztája, de még csak a legegyszerűbbnek sem mondanám, azért annyira nem nehéz összedobni.

Nézzük a hozzávalókat:

  • liszt
  • egy kis pohár tejföl
  • 10 dkg trappista sajt reszelve
  • élesztő
  • tej

Az élesztőt kb. 2 dl tejben egy kiskanál cukorral felfuttatjuk. Közben a lisztet a sót és sajtot egy nagy keverőtálba tesszük. Ha az élesztő felfutott, hozzáöntjük a száraz hozzávalóhoz és egy robotgéppel elkezdjük dagasztani. Kanalanként hozzáadjuk a tejfölt. Akkor jó a tészta, ha elválik az edénytől é jó ruganyos.

Ha elértük a fenti állapotot, lisztezett munkalapra borítjuk és lisztes kézzel még egy jó 10-15 percet dagasztjuk, majd egy tálban meleg helyre rakjuk kelni egy jó 20 percre.

Az első kelesztés után a lisztezett munkalapon téglalap alakúra kinyújtjuk, a vastagsága kb 1 cm legyen, majd egy határozott mozdulattal háromrét hajtjuk, és visszatesszük a tálba újabb 20 percre.

A második kelesztés után szintén kinyújtjuk, összehajtogatjuk és újabb 20 percre pihentetjük.

A harmadik kelesztés után ismét kinyújtjuk, a tésztát késsel rácsosra karcoljuk és egy pogácsaszaggatóval apróra szaggatjuk. Ha nincs pogácsaszaggatónk, a felespohár is megteszi. (Komolyan, én azzal szaggattam)

Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a kiszaggatott pogácsákat, a tetejét egy tojással megkenjük és készre sütjük. Figyeljünk, hogy ne égjen oda, a sütési idő a sütőtől függ.

Jó étvágyat mindenkinek!

 pogi.jpg

UPDATE: Mint utóbb kiderült, 2 db tojást is a tásztához lehet ütni. Vagyis egy egész tojást és egynek a sárgáját, a maradék fehérjével pedig meg lehet kenni a pogácsákat.

Szólj hozzá

szilveszer pogácsa sütés